The PI44 business model: innovation, hospitality management, education with people training and disney philosophy for entertainment organizations

El modelo de negocio de PI44: innovación, gestión de la hospitalidad, educación con formación de personas y filosofía disney para organizaciones de entretenimiento

Authors

  • Cesar Buaes Dal Maso

DOI:

https://doi.org/10.46932/sfjdv2n3-081

Keywords:

Hospitality management, Business model, Entertainment

Abstract

ABSTRACT

This study proposed to integrate the constructs business model, corporate university and entertainment with bases in the Disney experience. Professionals with relevant academic and market experience were interviewed. Subsequently, analysis was performed with Bardin’s orientation (1977). Viewed from the categories of Muehlhausen (2015), the study presents an integrative model called PI44 as its principle result which is simple and applicable to Brazilian reality. The new business model for corporate universities of Brazilian theme parks PI44 brings direct benefit to tourism development, in that it proves to be useful for employees, customers, shareholders and other stakeholders. The variables of organizational culture, consistency in detail and playful learning experience stood out in the final outcome of the study. These variables will be testing in many entertainment sectors.

 

RESUMEN

Este estudio se propuso integrar los constructos modelo de negocio, universidad corporativa y entretenimiento con bases en la experiencia Disney. Se entrevistó a profesionales con experiencia académica y de mercado relevantes. Posteriormente, se realizó el análisis con la orientación de Bardin (1977). Visto desde las categorías de Muehlhausen (2015), el estudio presenta como resultado principal un modelo integrador denominado PI44, que es simple y aplicable a la realidad brasileña. El nuevo modelo de negocio para las universidades corporativas de los parques temáticos brasileños PI44 trae un beneficio directo para el desarrollo del turismo, en la medida en que demuestra ser útil para los empleados, clientes, accionistas y otras partes interesadas. Las variables de cultura organizacional, consistencia en los detalles y experiencia de aprendizaje lúdico se destacaron en el resultado final del estudio. Estas variables se pondrán a prueba en muchos sectores del entretenimiento.

 

Published

2021-08-09